Wednesday, August 24, 2011

Devon

På Søndag kom tilbake fra en fantastisk uke i Devon. Fredag den 12 August dro jeg rett fra jobb til Viktoria station der jeg møtte Luke og vi hentet leiebilen vår. Så kjørte vi tilbake til Raynes Park for å plukke opp alle baggene våre. Det var rart å kjøre hjem fra Viktoria ettersom vi kjørte igjennom Clapham Junction, et av mine favoritt steder i London og som nå lå i ruiner etter riots. Tenkte bare at nå skal det bli fantastisk å reise ut av London. Da vi hadde pakket alt i bilen kjørte vi til Calne i Whiltshire der foreldrene til Luke bor. Vi fant ut at å kjøre fra London til Devon i løpet av en kveld ville bli alt for langt og Calne ligger nesten halveis fra London til Devon. Vi sto opp tidlig Lørdag morgen og satte igang. Vi kjørte igjennom Bristol og fulgte veien ned til Sidbury der vi hadde leid huset. Da vi kom dit var det allerede sent på ettermiddagen så vi bestemte oss for å kjøre til nærmeste supermarket å handle inn alt vi trengte, siden det også var så sent bestemte vi oss for å slappe av i huset med middag og vin resten av kvelden.

Dagen etter sto vi opp og reiste til Sidmouth som er en fiskelandsby ca 5 min fra der vi bodde. Det var kjempe koselig der, vi gikk tur langs stranden og kikket i det lokale fiskemarkedet, etter det kjørte vi til Lyme Regis som er en annen fiskelandsby 20 min unna. Jeg elsket Lyme Regis, det var større der og mer mennesker, men også mil etter mil med strand og kyst klipper. Vi hadde lunch i en pub som ikke var fantastisk haha, typisk oss. Etterpå dro vi hjem å slappet av med vin resten av kvelden.

På Mandag var det min dag til å bestemme hva vi skulle gjøre og jeg hadde gjort litt research på nettet før vi dro og funnet er sted som het GoApe i skogen utenfor Exeter. De kaller det er Tree top adventure. Man blir spent fast i sikkerhets seler og klatrer fra tre til tre. Vet ikke helt hvordan jeg skalforklare det på norsk, men det var utrolig morsom. Vi var oppe i tretoppene i tre timer før vi kom oss ned. Da vi kom hjem var vi så slitene at det ble en kveld med vin igjen :-P

Tirsdag reiste vi til Torquay. Wow! Jeg elsker Torquay, det føltes som om vi var i et helt annet land en England. Torquay har et eget tropisk klima fordi de får inn varme strømmer ved havet, og det blir kalt den Engelske riviera. Vi dro til Torquay Costal Zoo. Luke elsket sjøløvene :-P Etterpå gikk vi  rundt å kikket og spiste Devon iskrem, som er fantastisk fantastisk god. Det begynte å bli sent og vi hadde egentlig bestemt oss for å lage middag selv alle dagene, men fant ut at vi skulle unne oss å spise middag ute en kveld. Vi dro på en havne restaurant og hadde breiflabb haler til forrett og fish and chips. Det var helt fantastisk, og jeg hadde glemt hvor godt breiflabb er. Luke hadde aldri smakt det før og var nærmest i ekstase haha. Da vi kom hjem var det selvfølgelig mer vin og Amaretto og diet coke :o)

Resten av dagene holdt vi oss i nærheten av Sidmouth og kystbyene i området, på Fredag som var den siste dagen vi hadde før vi måtte sjekke ut Lørdag morgen dro vi til en liten kystlandsby som heter Beer, og som må være den koseligste kystlandsbyen i England. Lørdag kjørte vi tilbake til foreldrene til Luke i Calne og slappet av der med masse filmer før vi kjørte tilbake til London på Søndag.
Vi har hatt en fantastisk avslappende tur, noe vi begge trengte med masse masse vin og mat, så nå blir det helsekost i månedsvis fremover!


Første avslappende kveld i hytten :o)
Sidbury


GoApe!

Litt naervos for vi begynte








Etter GoApe hadde vi veldig veldig lyst paa vin.

Torquay-English Riviera


We love Torquay sooo much! :-P


Strandtur fra Lyme Regis til Charmouth langs fosil kysten.




Jeg trodde at jeg hadde funnet en fossil, men det viste seg aa vaere keramikk haha






Kaffepause i Charmouth.

Devon clotted cream tea go scones = AMAZING!


Beer






Siste dagen spiste vi lunch i Lyme Regis, loved it!

Siste bilde i hytten






No comments: